Facultad
Facultade de Formación do Profesorado
Publicacións (35) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2023
-
A loita contra a invasión cultural foránea mediante un xogo de cartas: o caso de "Alakazum!"
Boletín galego de literatura, Núm. 61
-
A review on grammatical gender acquisition in monolingual Spanish-speaking children
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 59, pp. 47-62
-
A systematic review evaluating loneliness assessment instruments in older adults
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
ART EDUCATION AND CREATIVITY. THE “CREATIVE WORKSHOPS” FOR CHILDREN OF ESCOLA IMAXINADA
Cadernos CEDES, Vol. 43, Núm. 119, pp. 63-74
-
Actividad física y calidad de vida de adultos mayores en Argentina: un estudio transversal
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 86-93
-
Aprendizaxe-servizo: Unha ponte para a formación entre a universidade e as escolas
Eduga: revista galega do ensino, Núm. 86
-
Assessment of validity and comparison of two Spanish versions of the Geriatric Depression Scale
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Central and Peripheral Fatigue in Recreational Trail Runners: A Pilot Study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1
-
Communicative and linguistic factors influencing language development at 30 months of age in preterm and full-term children: a longitudinal study using the CDI
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Creencias e integración de recursos digitales: un estudio con docentes universitarios de Ciencias de la Salud
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 26, Núm. 1, pp. 121-139
-
Ecologías de aprendizaje: nuestra manera de aprender a cualquier edad y en cualquier contexto
The Conversation
-
El juego deportivo tradicional en el recreo. Un recurso para promover la inclusión y la igualdad de género
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 3, pp. 45-59
-
Epidemias que no se pueden olvidar
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 112, pp. 35-40
-
Fixed points and steady solitons for the two-loop renormalization group flow
Journal of Fixed Point Theory and Applications, Vol. 25, Núm. 1
-
How do Children Value Educational Inclusion? Opinions from Primary Schools
Revista colombiana de educación, Núm. 88, pp. 138-160
-
Learning of Basic Life Support through the Flipped Classroom in Secondary Schoolchildren: A Quasi-Experimental Study with 12-Month Follow-Up
Medicina (Lithuania), Vol. 59, Núm. 9
-
Lifelong learning and personal learning environments:: a productive symbiosis in higher education
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 167-177
-
Luces y sombras en la percepción del alumnado universitario acerca de la inclusión y la diversidad
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 26, Núm. 2, pp. 141-164
-
Medidas de control parental en la regulación del uso de teléfonos inteligentes en la infancia
Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 39-47
-
News of the Pedagogical Models in Physical Education—A Quick Review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3