Publicacións (70) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2022

  1. A incorporación das tecnoloxías dixitais na educación da infancia

    Eduga: revista galega do ensino, Núm. 83

  2. A reivindicación do idioma: contribución de Ánxel Fole ó proceso de elaboración do galego moderno e da súa normalización

    A Trabe de ouro: publicación galega de pensamento crítico, Núm. 119, pp. 51-78

  3. A subxugación feminina da esposa do Coello Branco de Alicia en formato álbum ilustrado

    Boletín galego de literatura, Núm. 60

  4. Acquisition of knowledge and skills on cardiopulmonary resuscitation and use of the automated external defibrillator after a training process by Galician schoolteachers

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 4, pp. 931-941

  5. Adolescencia y privacidad digital

    Revista mexicana de investigación educativa, Vol. 27, Núm. 93, pp. 583-603

  6. Análisis de la eficacia de los planes de formación profesional para el empleo desde el punto de vista del mercado laboral

    Revista Fuentes, Vol. 24, Vol. 1, pp. 90-103

  7. Aportaciones de la musicoterapia educativa a la adquisición de habilidades comunicativas y su influencia en otras áreas del desarrollo infantil. Estudio de un caso con epilepsia.

    Revista Internacional de Educación Musical, Núm. 10, pp. 15-23

  8. Aprender de y con los demás: Análisis de las interacciones como oportunidades para el desarrollo profesional docente

    New Trends in Qualitative Research, Núm. 12

  9. Assessment of Adaptive Behavior in People with Autism Spectrum Disorders through the ICAP

    Behavioral Sciences, Vol. 12, Núm. 9

  10. Behavioral interventions in long-term care facilities during the COVID-19 pandemic: A case study

    Geriatrics (Switzerland), Vol. 7, Núm. 1

  11. Bifurcation Sequences in a Discontinuous Piecewise-Smooth Map Combining Constant-Catch and Threshold-Based Harvesting Strategies

    SIAM Journal on Applied Dynamical Systems, Vol. 21, Núm. 1, pp. 470-499

  12. Can Gamification Influence the Academic Performance of Students?

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9

  13. Cognitive reserve and mental health in cognitive frailty phenotypes: Insights from a study with a Portuguese sample

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  14. Combining education scenarios and modalities: the contextual dimension of health sciences professors’ learning ecologies

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 4, pp. 767-799

  15. Consideracións xerais sobre as construcións «oír + infinitivo» e «oír + cláusula conxuntiva» a partir dunha mostra do Corpus de Referencia do Galego Actual

    Revista de lenguas y literaturas catalana, gallega y vasca, Núm. 27, pp. 101-112

  16. Construcción y Validación Inicial de una Escala para la Detección de Alumnado con Dificultades Específicas de Aprendizaje

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 4, Núm. 65, pp. 99-114

  17. Conversion of a double-tetranuclear cluster silver helicate into a dihelicate: Via a rare desulfurization process

    Inorganic Chemistry Frontiers, Vol. 9, Núm. 3, pp. 531-536

  18. Cuentos clásicos vs. cuentos actuales: Una comparativa de literatura infantil desde una perspectiva de género

    Perfiles educativos, Vol. 44, Núm. 178, pp. 95-111

  19. Detection of Upper Limb Asymmetries in Athletes According to the Stage of the Season—A Longitudinal Study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 2

  20. Disruptive Behaviors in Physical Education: A Matched Study of Social Skills and Sport Practice in a Region of Spain

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3