Faculty of Teacher Training
Facultades


Universidad de Cantabria
Santander, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Cantabria (22)
2022
-
Gamification in Physical Education: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 8
-
Recursos digitales innovadorespara la enseñanza de las matemáticas en Educación Secundaria Obligatoria
Redes sociales y ciudadanía: ciberculturas para el aprendizaje (Grupo Comunicar), pp. 151-157
-
Variations in Manual Dexterity in 11-and 12-Year-Old Children in the North of Spain in the SARS-CoV-2 Lockdown
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12
-
Knowing how to share and to protect oneself: key factors on digital cybercritical education for children
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 6, pp. 6
-
Implications for balance in 11- and 12-year-old children in northern Spain during SARS-CoV-2 lockdown
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
Validity and Reliability of a New Device to Measure Type of Actions in Indoor Sports
International Journal of Sports Medicine, Vol. 42, Núm. 3, pp. 253-258
-
Móviles y pantallas en edades tempranas: convivencia digital, derechos de la infancia y responsabilidad adulta
Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, Núm. 26, pp. 1-17
-
Digital youth and their acquisition of values when using the internet
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 21
-
Differences on habitual physical activity index in primary schoolchildren according to age and gender
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14
2020
-
¿Cómo enfrentar la educación en la era de la interactividad?
Praxis Pedagógica, Vol. 20, Núm. 26, pp. 33-53
-
La transmisión de valores sociales a través de Internet
Aula abierta, Vol. 49, Núm. 2, pp. 113-120
-
Different race pacing strategies among runners covering the 2017 Berlin Marathon under 3 hours and 30 minutes
PloS one, Vol. 15, Núm. 7, pp. e0236658
2019
-
Skill levels on visualization and spatial reasoning in pre-service primary teachers
Universal Journal of Educational Research, Vol. 7, Núm. 12, pp. 2647-2661
-
Is the relationship between art and mathematics addressed thoroughly in Spanish secondary school textbooks?
Journal of Mathematics and the Arts, Vol. 13, Núm. 1-2, pp. 25-47
2018
-
Empoderando a la infancia en la investigación educativa: retos, posibilidades y marcos para la acción
Experiencias educativas en el aula de infantil, primaria y secundaria (Adaya Press), pp. 12-21
-
Acercamientos iniciales a la competencia mediática desde las edades tempranas
Educar para los nuevos medios: claves para el desarrollo de la competencia mediática en el entorno digital (Universidad Politécnica Salesiana), pp. 89-102
-
Truncamiento de los vértices de un cubo
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 80, pp. 27-34
-
Detección de buenas prácticas docentes de uso de dispositivos móviles en primaria a través del análisis documental
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 20, pp. 58-75
2017
-
¿Cómo enseñar a los movildigitales? Materiales y herramientas TIC para profesorado de infantil y primaria
Books of abstracts CIVINEDU 2017: 1st International Virtual Conference on Educational Research and Innovation 3 - 5 October, 2017
-
Empoderando a la infancia en la investigación educativa: retos, posibilidades y marcos para la acción
Books of abstracts CIVINEDU 2017: 1st International Virtual Conference on Educational Research and Innovation 3 - 5 October, 2017