Facultade de Formación do Profesorado
Facultad
Universidad de Cantabria
Santander, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Cantabria (26)
2024
-
Editorial
Alteridad, Vol. 19, Núm. 1, pp. 7-9
2023
-
Educational trends and values for educational transformation in schools.
The value of the difference and lifelong learning in the contemporary pedagogy (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 64-76
-
Metodologías activas y la competencia digital para empoderar críticamente a futuros docentes de Enseñanza Secundaria y Formación Profesional
Experiencias y prácticas innovadoras en la formación de profesionales de la educación (Dykinson), pp. 171-182
-
News of the Pedagogical Models in Physical Education—A Quick Review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3
-
Programas de intervención en alfabetización mediática para desarrollar la ciudadanía crítica en las escuelas
La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 199-210
2022
-
Gamification in Physical Education: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 8
-
Implications for balance in 11- and 12-year-old children in northern Spain during SARS-CoV-2 lockdown
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Knowing how to share and to protect oneself: key factors on digital cybercritical education for children
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 6
-
Variations in Manual Dexterity in 11-and 12-Year-Old Children in the North of Spain in the SARS-CoV-2 Lockdown
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12
2021
-
Contravalores del ethos digital percibidos por futuros formadores
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 69, pp. 57-67
-
Differences on habitual physical activity index in primary schoolchildren according to age and gender
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14
-
Digital youth and their acquisition of values when using the internet
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 21
-
Validity and Reliability of a New Device to Measure Type of Actions in Indoor Sports
International Journal of Sports Medicine, Vol. 42, Núm. 3, pp. 253-258
2020
-
Different race pacing strategies among runners covering the 2017 Berlin Marathon under 3 hours and 30 minutes
PloS one, Vol. 15, Núm. 7, pp. e0236658
-
La transmisión de valores sociales a través de Internet
Aula abierta, Vol. 49, Núm. 2, pp. 113-120
-
¿Cómo enfrentar la educación en la era de la interactividad?
Praxis Pedagógica, Vol. 20, Núm. 26, pp. 33-53
2019
-
Is the relationship between art and mathematics addressed thoroughly in Spanish secondary school textbooks?
Journal of Mathematics and the Arts, Vol. 13, Núm. 1-2, pp. 25-47
-
Skill levels on visualization and spatial reasoning in pre-service primary teachers
Universal Journal of Educational Research, Vol. 7, Núm. 12, pp. 2647-2661
2018
-
Acercamientos iniciales a la competencia mediática desde las edades tempranas
Educar para los nuevos medios: claves para el desarrollo de la competencia mediática en el entorno digital (Universidad Politécnica Salesiana), pp. 89-102
-
Detección de buenas prácticas docentes de uso de dispositivos móviles en primaria a través del análisis documental
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 20, pp. 58-75