Publicacións (43) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2020

  1. A Follow-Up Study of Cognitive Development in Low Risk Preterm Children

    International journal of environmental research and public health, Vol. 17, Núm. 7

  2. Aprendizaje cooperativo, autoimagen y precepción del ambiente de aprendizaje en educación secundaria

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 4, pp. 117-132

  3. Aprendizaje de palabras en euskera, altas y bajas en imagen, mediante la mnemotecnia de la palabra clave

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 7, Núm. 1, pp. 37-47

  4. Article Spanish version of the Status Anxiety Scale

    International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 35, Núm. 2, pp. 342-369

  5. Assessing the sustainability dimension at local scale: Case study of Spanish cities

    Ecological Indicators, Vol. 117

  6. Asymmetrical effects of control on the expression of implicit sequence learning

    Psychological Research, Vol. 84, Núm. 8, pp. 2157-2171

  7. Basic psychological needs, burnout and engagement in sport: The mediating role of motivation regulation

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 14, pp. 1-14

  8. Binge drinking, cannabis co-consumption and academic achievement in first year university students in spain: Academic adjustment as a mediator

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2

  9. COVID-19 and the metaphor of war

    International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 35, Núm. 3, pp. 618-624

  10. Characterization of profiles as management strategies based on the importance and valuation that users give to the elements of the golf courses

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11

  11. Detección precoz del uso problemático de Internet en adolescentes, en pediatría de atención primaria

    Revista espanola de salud publica, Vol. 94

  12. Distraction by deviant sounds: disgusting and neutral words capture attention to the same extent

    Psychological Research, Vol. 84, Núm. 7, pp. 1801-1814

  13. Do Gender, Discipline, and Mental Rotation Influence Orientation on “You-Are-Here” Maps

    SAGE Open, Vol. 10, Núm. 1

  14. Does incidental sequence learning allow us to better manage upcoming conflicting events?

    Psychological Research, Vol. 84, Núm. 8, pp. 2079-2089

  15. El consumo de cannabis desde la evidencia científica: el peligro de banalizar el consumo y riesgos de una posible legalización o regularización

    Health and addictions: salud y drogas, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1-4

  16. El fenómeno del botellón. Análisis descriptivo y posibles implicaciones a partir de una muestra de adolescentes gallegos

    Revista espanola de salud publica, Vol. 94

  17. Encuadres mediáticos del Perdón y Reconciliación en el contexto del conflicto armado colombiano

    Revista Colombiana de Psicología, Vol. 29, Núm. 1, pp. 105-123

  18. HEROÍNA: Drug or hero? Meaning-dependent valence norms for ambiguous Spanish words

    Applied Psycholinguistics, Vol. 41, Núm. 2, pp. 259-283

  19. Image of death and attitude towards death

    North American Journal of Psychology, Vol. 22, Núm. 4, pp. 701-710

  20. Increasing control improves further control, but it does not enhance memory for the targets in a face–word Stroop task

    Memory and Cognition, Vol. 48, Núm. 6, pp. 994-1006