Publicacións (26) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2016

  1. Age-related changes in respiratory function and daily living. A tentative model including psychosocial variables, respiratory diseases and cognition

    Current Aging Science, Vol. 9, Núm. 1, pp. 71-76

  2. An overview of problem-solving therapy

    Problem-Solving: Strategies, Challenges and Outcomes (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 221-242

  3. Análisis de la cohesión grupal de los equipos de fútbol sala de máxima categoría en Galicia (España)

    Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 11, Núm. 2, pp. 247-251

  4. Análisis de la formación sobre el maltrato infantil del alumnado de los Grados de Maestro/a en Educación Infantil y Primaria de las universidades gallegas

    Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después: libro de actas del XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía. [Celebrado del] 28 al 30 de junio de 2016; Facultad de Educación, Universidad Complutense de Madrid

  5. Characterizing magnitude and selectivity of attrition in a study of mild cognitive impairment

    Journal of Nutrition, Health and Aging, Vol. 20, Núm. 7, pp. 722-728

  6. Comparison between an Empirically Derived and a Standard Classification of Amnestic Mild Cognitive Impairment from a Sample of Adults with Subjective Cognitive Complaints

    Journal of Aging and Health, Vol. 28, Núm. 6, pp. 1105-1115

  7. Confirmatory factor analysis of the Spanish version of the California Verbal Learning Test in a sample of middle-aged and older adults with subjective memory complaints

    Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, Vol. 38, Núm. 3, pp. 308-318

  8. Cuidados paliativos gerontológicos: Influencia de las condiciones laborales y burnout en el personal de enfermería

    Gerokomos, Vol. 27, Núm. 3, pp. 91-96

  9. Does temperament influence language development? Evidence from preterm and full-term children

    Infant Behavior and Development, Vol. 42, pp. 11-21

  10. Educación en asma

    Archivos de Bronconeumologia, Vol. 52, Núm. 11, pp. 543-544

  11. Familia, ¿quo vadis en los próximos 50 años?

    Cuadernos de terapia familiar, Núm. 86, pp. 81-84

  12. From the mental model to conceptual model in the physics lab for engineers

    Revista Cubana de Fisica, Vol. 33, Núm. 1, pp. 18-26

  13. Hacia una pedagogía de la transición en la primera infancia: Un estudio de caso

    CUICIID 2016: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia

  14. Information processing becomes slower and predominantly serial in aging: Characterization of response-related brain potentials in an auditory-visual distraction-attention task

    Biological Psychology, Vol. 113, pp. 12-23

  15. Involuntary capture and voluntary reorienting of attention decline in middle-aged and old participants

    Frontiers in Human Neuroscience, Vol. 10, Núm. MAR2016, pp. 1-13

  16. La comunicación sincrónica y asincrónica en la intervención en personas con Trastorno del Espectro del Autismo

    Edunovatic 2016. I Congreso Virtual internacional de Educación, Innovación y TIC: del 14 al 16 de diciembre de 2016. Libro de actas

  17. La lógica de las competencias para la escuela de la postmodernidad

    La escuela, de ayer, hoy y mañana: claves y desafíos (Dykinson), pp. 25-42

  18. Learning and serial effects on verbal memory in mild cognitive impairment

    Applied Neuropsychology:Adult, Vol. 23, Núm. 4, pp. 237-250

  19. Long-term Follow-up of a Randomized Clinical Trial Assessing the Efficacy of a Brief Cognitive-Behavioral Depression Prevention Intervention for Caregivers with Elevated Depressive Symptoms

    American Journal of Geriatric Psychiatry, Vol. 24, Núm. 6, pp. 421-432

  20. P2‐308: Longitudinal Changes in Visual Memory in Mild Cognitive Impairment Versus Normal aging in People with Subjective Cognitive Complaint

    Alzheimer's & Dementia, Vol. 12, Núm. 7S_Part_15