Capítulos de libro (24) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2023

  1. Análisis basado en corpus de dos construcciones fraseológicas intensificadoras del español

    Nuevas aportaciones a las investigaciones en fraseología, paremiología y traducción (Peter Lang), pp. 129

  2. Aprendiendo de la pandemia: una experiencia de aula invertida en la enseñanza universitaria de lenguas extranjeras

    La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 291-310

  3. Assessing task-based language teaching in Higher Education: A pilot interdisciplinary study on students' competence development

    Propuestas educativas y docentes desde la innovación y la transferencia de conocimiento a la sociedad (Ediciones Egregius), pp. 516-517

  4. Chapter Las necesidades del usuario y la lexicografía digital

    Lexicografía hispánica / The Routledge Handbook of Spanish Lexicography (Taylor and Francis)

  5. From idioms to semi-schematic constructions and vice versa The case of [a un paso de X]

    Constructional Approaches to Language (John Benjamins Publishing Company), pp. 103-128

  6. From idioms to semi-schematic constructions and vice versa: the case of [a un paso de X]

    Constructions in Spanish (Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins), pp. 103-128

  7. Georgiana Goddard King e Edith Wharton: dúas "peregrinas" norteamericana no Finis Terrae

    Ata o mar: a prolongación do Camiño de Santiago a Fisterra e Muxía (Universidade da Coruña), pp. 77-88

  8. Georgiana Goddard King y Edith Wharton: dos "peregrinas" norteamericanas en el Finis Terrae

    Ata o mar: a prolongación do Camiño de Santiago a Fisterra e Muxía (Universidade da Coruña), pp. 225-237

  9. Interlinguale Äquivalenzebenen in der Phraseologie: zur Relevanz derVergleichsparameter anhand des Sprachenpaars Deutsch-Spanisch

    Dialektale und zweisprachige Phraseographie - Fraseografia dialettale e bilingue - Fraseografía dialectal y bilingüe (Tübingen. Julius Groos im Stauffenburg-Verlag), pp. 281-300

  10. Literarische Variationen des "Prinzip Hoffnung" bei Lenka Reinerová

    Revolution!: Deutschsprachige Kulturen im Umbruch 1918-1968 (Erich Schmidt), pp. 139-148

  11. Sistemas de información digitales dinámicos e individualizados

    Lexicografía del español: intercomunicación y diálogos (Peter Lang), pp. 165-183

  12. Sistemas de información digitales dinámicos e individualizados

    Lexicografía del español: intercomunicación y diálogos (Peter Lang), pp. 165-183

  13. Task-based language teaching to the test: a study on students’ competence development in higher education

    Innovación en la enseñanza de lenguas: mejoras docentes para el aprendizaje del siglo XXI (Dykinson), pp. 902-925

  14. Teaching and learning English phonetics/pronunciation in digital and other learning environments: Challenges and perceptions of Spanish instructors and students

    Current trends on digital technologies and gaming for language teaching and linguistics (Peter Lang), pp. 87-108

  15. Teaching and learning english phonetics/ pronunciation in digital and other learning environments: Challenges and perceptions of Spanish instructors and students

    Current Trends on Digital Technologies and Gaming for Teaching and Linguistics (Peter Lang Publishing Group), pp. 87-108

  16. The English–Spanish parallel corpus PaEnS

    Current trends on digital technologies and gaming for language teaching and linguistics (Peter Lang), pp. 145-164

  17. The effects of emotionality on syntactic processing: Neural and behavioural evidence

    Emotion and identity in second language learning (Peter Lang Publishing Group), pp. 15-48

  18. The english-spanish parallel corpus PaEnS

    Current Trends on Digital Technologies and Gaming for Teaching and Linguistics (Peter Lang Publishing Group), pp. 145-164

  19. The role of age in the Twitter discourse of British rappers and singers

    Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang), pp. 251-286

  20. Una mirada al desarrollo de competencias en “Economía del turismo y la hostelería” e “Inglés II” a través del enfoque por tareas

    Innovación en la formación docente y en el desarrollo de competencias en el aprendizaje de las ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 392-406