Publicacións nas que colabora con XOSE LOPEZ GARCIA (48)

2022

  1. Political journalism in digital native media

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 59-74

  2. Emerging journalisms: from intuition to prediction and the constructive approach

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 97-105

  3. Emerging Journalisms: From Intuition to Prediction and the Constructive Approach

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 97-105

  4. An introduction to "Total Journalism"

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 1-9

  5. An Introduction to ‘Total Journalism’

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9

  6. Total journalism: Models, techniques and challenges

    Springer Suiza

  7. Let’s dance the news! How the news media are adapting to the logic of TikTok

    Journalism, Vol. 23, Núm. 8, pp. 1717-1735

  8. Journalists’ Self-Perception of Their Profession in Spain: Analysis of Social and Technological Challenges

    Trípodos, Núm. 52, pp. 111-128

  9. Journalism, politics and citizenship: Keys to a new relationship from Spain

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80, pp. 33

  10. Blurring Boundaries Between Journalists and TikTokers: Journalistic Role Performance on TikTok

    Media and Communication, Vol. 10, Núm. 1, pp. 146-156

2021

  1. La ciudadanía y los medios de comunicación nativos digitales

    Ciberciudadanía: retos en la democracia digitalizada (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 105-136

  2. Percepción social del periodismo en España

    adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 22, pp. 191-210

  3. Estructura y dinámica de un ecosistema comunicativo joven: Introducción

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 11-21

  4. Capítulo 6. El «salto adelante» de las narrativas digitales en la segunda década del siglo XXI

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 141-162

2020

  1. From Meta-Journalism and Post-Journalism to Total Journalism

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 199-207

  2. From Meta-Journalism and Post-Journalism to Total Journalism

    Journalistic Metamorphosis: Media Transformation in the Digital Age (Springer Suiza), pp. 199-207

  3. Journalistic Metamorphosis: Media Transformation in the Digital Age

    Springer Suiza

  4. Mapa y características de los cibermedios locales e hiperlocales en España

    Revista de comunicación, Vol. 19, Núm. 2, pp. 193-214

  5. Journalism in digital native media: Beyond technological determinism

    Media and Communication, Vol. 8, Núm. 2, pp. 5-15