Departamento: Departamento de Pedagoxía e Didáctica

Grupo de investigación: ESCULCA - Coñecemento e acción educativa

Correo el.: iris.estevez.blanco@usc.es

Web persoal: https://www.usc.es/esculca/o-gi-esculca/equipo/

Doutora pola Universidade da Coruña coa tese Análisis del desarrollo profesional del docente universitario de Ciencias de la Salud a través de las Ecologías de Aprendizaje 2020. Dirixida por Dr/a. Mercedes González Sanmamed, Dr/a. Antonio Valle Arias.

Iris Estévez é profesora axudante doutora na área de Didáctica e Organización Escolar do Departamento de Pedagoxía e Didáctica da Universidade de Santiago de Compostela (USC) (España). Doutora pola Universiadade da Coruña (UDC- Programa de Doutoramento Interuniversitario en Equidade e Innovación na Educación) e a súa tese doutoral desenvolveuse no marco dun Proxecto Competitivo do Plan Estatal de Investigación e Innovación Científica e Técnica (MINECO). apoiado co financiamento dunha bolsa predoutoral FPI. A tese de doutoramento foi defendida en abril de 2020 e obtivo a cualificación de Excelente Cum Laude, con Mención Internacional e Premio Extraordinario de Doutoramento. Unha das súas principais liñas de investigación está dirixida a coñecer en profundidade os procesos de desenvolvemento profesional e de formación do profesorado nas diferentes etapas educativas. Principalmente, os estudos desenvolvidos están dirixidos á análise dos procesos de motivación, aprendizaxe, socialización e configuración da identidade docente a través do paradigma emerxente das Ecoloxías da Aprendizaxe. Outro dos eixos fundamentais do seu traballo investigador céntrase na análise das variables implicadas (cognitivas, emocionais e condutuais) no proceso de elaboración dos deberes escolares por parte do alumnado, así como no estudo da implicación dos pais e do papel do profesorado na deberes (deberes escolares). Recentemente, comezou a traballar en dúas novas liñas de investigación (perspectiva de xénero e violencia sexual online e offline e inclusión educativa do alumnado con necesidades educativas) en colaboración con compañeiros da USC e doutras universidades. Realizou dúas estancias internacionais de investigación, unha delas na Kennesaw State University (EE.UU.) e outra na Universidade do Minho (Portugal). Así mesmo, participou como investigadora en numerosos proxectos de investigación competitivos, tanto nacionais como autonómicos. Ademais, é membro da GI_ESCULCA da USC, colaboradora externa da GI_GIPED (UDC) e forma parte de dous grupos de innovación docente (PAIDEIA-USC e GIPEDINNOVA-UDC).