Publicacións (37) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a Ver datos de investigación referenciados.

filter_list Physics Education

2025

  1. How to Promote Scientific Practices in Early Childhood Education: The Teachers’ Role

    International Journal of Science and Mathematics Education

2024

  1. A mathematical stimulus program for an educational intervention with students at risk of social exclusion

    International Journal of Innovative Research and Scientific Studies, Vol. 7, Núm. 3, pp. 1062-1074

  2. Epistemic knowledge considered by secondary school students involved in the examination of a real alimentary emergency

    Journal of Biological Education, Vol. 58, Núm. 1, pp. 16-28

  3. Inquiry-Based Activities with Woodlice in Early Childhood Education

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7

  4. Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2

  5. O jogo e a aprendizagem da matemática na educaçao infantil

    Gamma: revista galega de educación matemática, Núm. 14, pp. 43-49

2023

  1. Antecedentes de emociones y compromiso en profesores en formación para la enseñanza elemental de las ciencias

    Innovación en la práctica educativa universitaria (Educación Editora), pp. 85-90

  2. Inquiry and Argumentation Practices Enacted by Early Students in an Inquiry Cycle About Gravity and Air Friction

    Contributions from Science Education Research (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 183-199

  3. Not by Design Alone! Modelling Practices to Identify Students’ Frameworks of Evolution in Real-Life Contexts

    Center for Educational Policy Studies Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 11-34

2021

  1. An attempt to evaluate STEAM project-based instruction from a school mathematics perspective

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 1137-1148

  2. Aprendiendo matemáticas juntos: ¿cuánto mide el intestino?

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 94, pp. 76-77

  3. Educación STEAM en educación infantil: Un acercamiento a la ingeniería

    Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 10, pp. 37-54

  4. How do five- to six-year-old children interpret a burning candle?

    Education Sciences, Vol. 11, Núm. 5

  5. Pre-service teachers' use of epistemic criteria in the assessment of scientific procedures for identifying microplastics in beach sand

    Chemistry Education Research and Practice, Vol. 22, Núm. 2, pp. 237-246

2020

  1. Aprendizaje de la Teoría de la Relatividad Restringida de Einstein. Estado de la Cuestión

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1103

  2. Uso de pruebas en la argumentación de profesorado de física, cuando resuelven un problema real

    Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 143-151