RODA
Razoamento, Discurso e Argumentación
Publicacións (37) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a Ver datos de investigación referenciados.
2025
-
How to Promote Scientific Practices in Early Childhood Education: The Teachers’ Role
International Journal of Science and Mathematics Education
2024
-
A mathematical stimulus program for an educational intervention with students at risk of social exclusion
International Journal of Innovative Research and Scientific Studies, Vol. 7, Núm. 3, pp. 1062-1074
-
Epistemic knowledge considered by secondary school students involved in the examination of a real alimentary emergency
Journal of Biological Education, Vol. 58, Núm. 1, pp. 16-28
-
Inquiry-Based Activities with Woodlice in Early Childhood Education
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2
-
O jogo e a aprendizagem da matemática na educaçao infantil
Gamma: revista galega de educación matemática, Núm. 14, pp. 43-49
2023
-
Antecedentes de emociones y compromiso en profesores en formación para la enseñanza elemental de las ciencias
Innovación en la práctica educativa universitaria (Educación Editora), pp. 85-90
-
Inquiry and Argumentation Practices Enacted by Early Students in an Inquiry Cycle About Gravity and Air Friction
Contributions from Science Education Research (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 183-199
-
Not by Design Alone! Modelling Practices to Identify Students’ Frameworks of Evolution in Real-Life Contexts
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 11-34
2022
-
Epistemic Criteria Considered by Pre-service Teachers for Assessing the Quality of a Scientific Investigation About Friction Force
Research in Science Education, Vol. 52, Núm. 2, pp. 459-472
-
Motivation for science learning as an antecedent of emotions and engagement in preservice elementary teachers
Science Education, Vol. 106, Núm. 1, pp. 119-141
-
Prospective Primary Teachers’ Didactic-Mathematical Knowledge in a Service-Learning Project for Inclusion
Mathematics, Vol. 10, Núm. 4
-
Scaffolding Children’s Production of Representations Along the Three Years of ECE: a Longitudinal Study
Research in Science Education, Vol. 52, Núm. 1, pp. 127-158
2021
-
An attempt to evaluate STEAM project-based instruction from a school mathematics perspective
ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 1137-1148
-
Aprendiendo matemáticas juntos: ¿cuánto mide el intestino?
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 94, pp. 76-77
-
Educación STEAM en educación infantil: Un acercamiento a la ingeniería
Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 10, pp. 37-54
-
How do five- to six-year-old children interpret a burning candle?
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 5
-
Pre-service teachers' use of epistemic criteria in the assessment of scientific procedures for identifying microplastics in beach sand
Chemistry Education Research and Practice, Vol. 22, Núm. 2, pp. 237-246
2020
-
Aprendizaje de la Teoría de la Relatividad Restringida de Einstein. Estado de la Cuestión
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1103
-
Uso de pruebas en la argumentación de profesorado de física, cuando resuelven un problema real
Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 143-151