Publicacións (114) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a Ver datos de investigación referenciados.

filter_list Information Systems

2024

  1. Covering the EU at local level: A multiple-case study in Germany, the UK and Spain

    International Communication Gazette, Vol. 86, Núm. 2, pp. 124-145

  2. Diez respuestas de la investigación científica a dudas de los periodistas digitales

    Infonomy, Vol. 2, Núm. 1

  3. Dissecting Social Media Journalism: A Comparative Study Across Platforms, Outlets and Countries

    Journalism Studies, Vol. 25, Núm. 9, pp. 1053-1075

  4. Effects of populism: The agenda of fact-checking agencies to counter European right-wing populist parties

    European Journal of Communication, Vol. 39, Núm. 2, pp. 105-121

  5. El periodismo local reinventa estrategias. Decálogo para los desafíos en tiempos de inteligencia artificial

    Infonomy, Vol. 2, Núm. 1

  6. From the Capital to the Neighborhood: The Hyperlocal Media Model in the Spanish Context

    Journalism Practice, Vol. 18, Núm. 10, pp. 2547-2567

  7. Impact and Use of Artificial Intelligence in Risk Communication: Challenges and New Opportunities

    Review of Communication Research: literature reviews & meta-analyses for the communication field, Vol. 12, pp. 203-219

  8. Inteligencia artificial en la prensa: estudio comparativo y exploración de noticias con ChatGPT en un medio tradicional y otro nativo digital

    Revista de comunicación, Vol. 23, Núm. 1

  9. Nuevos medios de comunicación nativos digitales: de la explosión a la especialización y la creación de comunidades. El caso de GCiencia

    IX Congreso Internacional de la AE-IC Comunicación e Innovación Sostenible (Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC), U.A.B. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat), pp. 1026-1049

  10. Periodismo que busca un tránsito de comunicar sólo “para” a comunicar “con”. Algunas propuestas prácticas

    Infonomy, Vol. 2, Núm. 1

  11. Radon Risk Communication through News Stories: A Multi-Perspective Approach

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 21, Núm. 10

  12. The persuasive communication of Instagram influencers to promote tourism in the Riviera Maya

    Frontiers in Communication, Vol. 9

  13. The relationship between the most consumed digital media in Portugal and audience participation mechanisms

    Frontiers in Communication, Vol. 9

2023

  1. Capítulo 1. Innovación tecnológica y metamorfosis del newsmaking

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 21, pp. 21-34