Desenvolvemento dos Estándares Europeos de Competencia na formación inicial dos profesionais da Orientación Educativa na Universidade de Santiago de Compostela

  1. Nogueira-Pérez, Miguel-Anxo 1
  2. Ceinos-Sanz, Cristina 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 7: FORMACIÓN Y TRANSICIÓN PARA EL MUNDO DEL TRABAJO

Número: 7

Páxinas: 7-11

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.07.2183 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Resumo

O obxectivo deste estudo é analizar as competencias contempladas na formación inicial dos Orientadores/as Educativos/as da Universidade de Santiago de Compostela, coa intención de establecer a súa correspondencia cos Estándares Europeos de Competencia elaborados no marco dos Proxectos NICE I e II. Na investigación emprégase unha metodoloxía cualitativa. Os resultados indican que o deseño do Máster de formación de profesorado (Orientación) recolle os principais estándares europeos de competencia elaborados dende o NICE. Non obstante, o nivel de adquisición por parte do alumnado parece ser algo superficial, centrándose máis nos aspectos teóricos que nos prácticos.

Referencias bibliográficas

  • Arulmani, G., Bakshi, A. J., Leong, F.T.L. e Watts, T. (Eds.) (2014). Handbook of Career Development. International Perspectives. New York: Springer.
  • Athanasou, J. e Van Esbroeck, R. (2010). International Handbook of Career Guidance. Berlín: Springer.
  • Callejo, J. (2001). El grupo de discusión: Introducción a una práctica de investigación. Barcelona: Ariel.
  • Denzin, N. e Lincoln, Y. (2011). The Handbook of Qualitative Research. London: Sage Publications.
  • Echeverría Samanes, B. (2005). Competencia de acción de los profesionales de la orientación. Madrid: ESIC Editorial.
  • Gutiérrez Brito, J. (2008). Dinámica del grupo de discusión. Madrid: CIS.
  • NICE (2012). NICE Handbook for the Academic Training of Career Guidance and Counselling Professionals. Heidelberg: University (Institute of Educational Science).
  • NICE (2015). European Competence Standards for the Academic Training of Career Professionals. Recuperado de http://larios.psy.unipd.it/it/wp-content/uploads/2015/11/NICE-Competence-Standard.pdf
  • Suárez Ortega, M. (2005). El grupo de discusión: Una herramienta para la investigación cualitativa. Barcelona: Laertes.
  • Tojar, J. (2006). Investigación cualitativa. Comprender y actuar. Madrid: La Muralla.
  • Universidade de Santiago de Compostela (2009). Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria, Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas por la Universidad de Santiago de Compostela. Recuperado de http://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/servizos/sxopra/propostas_master_09_10/P3241_PROFESORADO_ESO_BACHARELATO_FP_EI.pdf
  • Universidade de Santiago de Compostela (2012). Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria, Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas. Propuesta de modificación de la especialidad de Orientación Educativa (non publicado).