Análisis y evaluación de portales institucionales en España. Los casos de Canarias, Galicia y Valencia

  1. Pablo Joel Santana Bonilla 1
  2. Raúl Eirín Nemiña 2
  3. Diana Marín Suelves 3
  1. 1 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    ROR https://ror.org/01r9z8p25

  2. 2 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

  3. 3 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Zeitschrift:
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

ISSN: 1695-288X

Datum der Publikation: 2017

Titel der Ausgabe: De los libros de texto a los materiales didácticos digitales

Ausgabe: 16

Nummer: 2

Seiten: 29-48

Art: Artikel

DOI: 10.17398/1695-288X.16.2.29 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Andere Publikationen in: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

Zusammenfassung

This article presents results of a wider study devoted to the analysis of a sample of institutional portals and commercial platforms which offer educational digital resources. The mentioned study is part of a R+D+I Project entitled «Digital School: the analysis of the production and use of educational digital contents in schools». The main purpose of the article is to carry out a comparative analysis of Canary Islands, Galicia and Valencia institutional portals, offering suggestion for improvement. We review literature in Spanish on evaluation of webs, educational digital materials and institutional portals and describe the research methodology utilized. Then, we synthetize the results of the analysis, and, finally, present the discussion and conclusions. The institutional portals depend on the corresponding Regional Department of Education, offer certain services and educational resources, and host resources repositories. They offer educational resources of different kind but It is not possible to identify an underlying pedagogical model. However, the way resources are organized let us to glimpse a pedagogical model linked to a fragmented curricular approach based on graduation and school subjects. The resources and services offered promote and support the exchange and collaboration between users. Improvement is needed in aspects such as: the organization of educational resources; the aural accessibility; the portals design; and the updating of different sections.

Informationen zur Finanzierung

Este artículo es resultado del proyecto de investigación titulado «La escuela de la sociedad digital: análisis y propuestas para la producción y uso de los contenidos digitales educativos» (EDU2015-64593-R). Financiado por el Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad convocado por el Gobierno de España.

Geldgeber

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