Imaxe e oferta de aloxamento no medio rural de Galicia

  1. Lois González, Rubén Camilo
  2. Piñeira Mantiñán, María José
  3. Santomil Mosquera, David
Revista:
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

ISSN: 1132-2799

Ano de publicación: 2009

Título do exemplar: Turismo galego: retos e oportunidades

Volume: 18

Número: 2

Páxinas: 71-90

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

Resumo

O contacto coa natureza, a paisaxe verde, os espazos abertos, o descanso, a tranquilidade, o aire fresco, o agro, o gando e o carácter tradicional das súas xentes son tan só algúns dos atributos asociados historicamente ao medio rural de Galicia. Son elementos e atributos territoriais que condicionan as motivacións da demanda e que conforman a súa imaxe como destino turístico. O medio rural galego afronta un intenso proceso de transformación e modificación dos principais elementos que o identifican e singularizan, así como da súa paisaxe e cultura, o que repercute de forma importante nas motivacións da demanda turística. O atractivo do turismo rural en Galicia está ameazado e tende a diminuír a causa dun modelo de desenvolvemento turístico pouco planificado, que ten as súas orixes na década de 1990. A ausencia de oferta complementaria e os prezos pouco competitivos en relación con outros destinos máis atractivos dificultan un cambio de rumbo, condicionado por unha tendencia regresiva a un modelo en crise.

Referencias bibliográficas

  • ABAD, P. (2003): “El turismo rural en Galicia”, Revista Galega de Economía, vol. 12, núm. 2, pp. 1-25.
  • ASHWORTH, G.J. (1994): “From History to Heritage: From Heritage to Identity”, en G.J. Ashworth e P.J. Larkham [ed.]: Building a New Heritage: Tourism, Culture and Identity in the New Europe, pp. 13-30. London: Routledge.
  • CASTRO FERNÁNDEZ, B.M. (2007): Francisco Pons-Sorolla y Arnau, arquitectorestaurador: sus intervenciones en Galicia (1945-1985). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela.
  • LLANO CABADO, P. DE; DALDA ESCUDERO, J.L. (2006): “A arquitectura popular”, en X.M. Rosales Noves [coord.]: Proxecto Terra, pp. 29-44. COAG.
  • DEWAILLY, J.M.; FLAMENT, E. (2000): Le tourisme. Saint Germain du Puy: Sedes.
  • ECHAMENDI LLORENTE, P. (2002): “El turismo en los espacios rurales: el caso de Navarra. Propuestas para el futuro”, Jornada Autonómica de Navarra, Libro Blanco de la Agricultura y Desarrollo Rural, pp. 1-20. Pamplona.
  • ECHTNER, C.M.; RITCHIE, J.R.B. (1991): “The Meaning and Measurement of Destination Image”, The Journal of Tourism Studies, vol. 2, núm. 2, pp. 2-12.
  • IVARS BAIDAL, J.A. (2000): “Turismo y espacios rurales: conceptos, filosofías y realidades”, Investigaciones Geográficas, núm. 23, pp. 59-88. Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes.
  • LOIS GONZÁLEZ, R.C. [dir.] (2002): Turismo rural e desenvolvemento territorial. I Seminario de iniciativas locais. Arzúa: Concello de Arzúa.
  • LOIS GONZÁLEZ, R.; LÓPEZ SILVESTRE, F. (2007): “From Political Construct to Tourist Souvenir-Building the «National» Landscape through Advertising in Galicia (Spain)”, Social Geography & Social Geography Discussions, 3, pp. 237-272. Jena: University of Jena.
  • LOIS GONZÁLEZ, R.C.; PAZOS OTÓN, M. (2009): “Nuevas identidades territoriales del presente: una perspectiva desde la Península Ibérica”, en C. Copeta e R.C. Lois González [ed.]: Geografía, paisaje e identidad, pp. 231-251. Madrid: Biblioteca Nueva.
  • MARTÍNEZ ROGET, F. (2004): Turismo rural en Galicia. Contribuciones al desarrollo sostenible. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia.
  • SANTOS SOLLA, X.M. (1999): “Reflexións en torno ó papel do turismo no desenvolvemento local”, Actas del Seminario Internacional sobre Perspectivas de Desarrollo en Iberoamérica, pp. 149-165. Universidade de Santiago de Compostela, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico.
  • SANTOS SOLLA, X.M. (2004): “Turismo e paisaxe”, Abalar, núm. 2, pp. 70-73. Santiago de Compostela.
  • SARIEGO LÓPEZ, I.; PONS IZQUIERDO, J.J. (2004): “Turismo en los espacios naturales y rurales de Navarra”, Actas del Congreso Economía y Desarrollo Sostenible, pp. 127-144. Navarra.
  • SPARRER, M. (2008): “El papel de la población local en el turismo en espacio rural: el caso de la provincia gallega de A Coruña”, Congreso Internacional de Turismo Cultural Religioso, oportunidades e desafíos para o século XXI, pp. 177-184. Póvoa de Varzim.
  • STABLER, M.J. (1990): “The Image of Destination Regions: Theoretical and Empirical Aspects”, en G.J. Ashworth e B. Goodall [ed. lit.]: Marketing in the Tourism Industry: The Promotion of Destination Regions, pp. 133-161. Routledge.
  • UGARTE OTERO, X. (2007): Imaxe e posicionamento de Galicia como destino turístico a nivel nacional e internacional. (Tese de doutoramento). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela.
  • VÁSQUEZ ROCCA, A. (2005): “La arquitectura de la memoria: espacio e identidad”, Revista de la Sociedad de Estudios Filosóficos de Madrid, núm. 37, pp. 163-176.
  • VILLARINO (2000): “Turismo rural: una opción de desarrollo endógeno”, en: O turismo en Galicia. Potencialidades endóxenas de desenvolvemento urbano e económico, pp. 369- 387. Pontevedra: Deputación Provincial de Pontevedra.
  • VITTA, M. (2008): “Paesaggi con figure”, en VV.AA.: Paesaggi culturali. Rappresentazioni, esperienze, prospettive. Roma: Gangemi.
  • VV.AA. (2006): Feísmo? Destruír un país. A fin do territorio humanizado: un novo intracolonialismo. Ourense: Difusora de Letras, Artes e Ideas.