Análise da lealdade dos turistas que visitan a cidade de Santiago de Compostela

  1. Martínez Roget, Fidel
  2. Novello, Simone
  3. Murias Fernández, María Pilar
Revista:
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

ISSN: 1132-2799

Ano de publicación: 2009

Título do exemplar: Turismo galego: retos e oportunidades

Volume: 18

Número: 2

Páxinas: 5-20

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

Resumo

Nos últimos anos no ámbito turístico, ao igual que no conxunto da economía, produciuse un cambio de paradigma na xestión das empresas e a medición da satisfacción dos clientes foi desprazada polo concepto de lealdade, ao consideralo un mellor indicador do seu comportamento real. Neste artigo proponse un enfoque integrado para tratar de comprender a lealdade do turismo co destino Santiago de Compostela, á vez que se examinan as relacións teóricas e empíricas acerca dos vínculos entre a satisfacción turística, tanto global como por atributos, e a lealdade co destino. Os resultados do traballo permitirán coñecer os factores sobre os que os responsables, tanto públicos como privados, da xestión do destino deberán incidir para xerar lealdade nos turistas. Un turista leal seguramente repetirá a visita e moi probablemente a recomendará a outras persoas. A celebración do Xacobeo no ano 2010 traerá a Santiago de Compostela - e a Galicia no seu conxunto - un importante volume de turistas, oportunidade que debería ser aproveitada para xerar fluxos turísticos nos próximos anos.

Referencias bibliográficas

  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2002): Programa Erasmus 2000-2001. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2003): Programa Erasmus 2001-2002. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2004): Programa Erasmus 2002-2003. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2006): Programa Erasmus 2003-2004. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2007a): Programa Erasmus 2004-2005. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2007b): Datos y cifras del programa Erasmus en España. Curso 2005-2006. Avance 2006-207. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AXENCIA PARA A CALIDADE DO SISTEMA UNIVERSITARIO DE GALICIA (2006): Estudio técnico sobre a mobilidade internacional universitaria no Sistema Universitario de Galicia: un antecedente ao ECTS. Santiago de Compostela: ACSUG.
  • BARALO, M. (2007): "Enseñanza de español y turismo: las estancias lingüísticas", Mosaico, vol. 20, pp. 32-36.
  • BONETE PERALES, R.; MUÑOZ DE BUSTILLO, R. (2006): Aspectos económicos y sociales del Espacio Europeo de Educación Superior en la Universidad de Salamanca. (Documento de trabajo). Universidad de Salamanca.
  • BONETE PERALES, R.; MUÑOZ DE BUSTILLO, R. (2007): Aspectos económicos y sociales del Espacio Europeo de Educación Superior en la Universidad de Salamanca. Parte II: Una estimación del ipacto económico de los alumnos de la Universidad de Salamanca. (Documento de trabajo). Universidad de Salamanca.
  • CARR, N. (1998): "The Young Tourist: A Case of Neglected Research", Progress in Tourism and Hospitality Research, vol. 4, 4, pp. 307-318.
  • ESPAÑA. MINISTERIO DE INDUSTRIA, TURISMO Y COMERCIO (2008): Turismo idiomático. Madrid: Turespaña.
  • FERNÁNDEZ LÓPEZ, S.; PIÑEIRO CHOUSA, J.; ROMERO CASTRO, N.; TORO FERNÁNDEZ, M. (2000): "Aspectos financieros de la internacionalización de la educación universitaria: caso de la Universidad de Santiago de Compostela", IX Congreso de la AE-DE. Jaén.
  • FRECHTLING, D.C. (1994): "Assessing the Economic Impacts of Travel and Tourism. Introduction to Travel Economic Impact Estimation", en J.R.B. Ritchie y C.R. Goeldner [ed.]: Travel, Tourism, and Hospitality Research. A Handbook for Managers and Researchers, pp. 359-365. New York: Wiley.
  • GARCÍA LABORDA, J. (2007): "Language Travel or Language Tourism: Have Educational Trips Changed so Much?", Tourism Today, 7, pp. 29-42.
  • GARCÍA, M.V.; CABADA, J.L.; BONILLA, M. (2005): "Turismo educativo. Educational Travel. Prometedor segmento para la diversificación de la oferta turística de Costa Rica", Tecnitur. Revista Oficial de la Asociación Costarricense de Profesionales en Turismo, 109, pp. 6-13.
  • GOELDNER, C.R.; RITCHIE, J.R.B. (2005): Tourism. Principles, Practices, Philosophies. New Jersey: Wiley.
  • KENNETT, B. (2002): "Language Learners as Cultural Toursits", Annals of Tourism Research, vol. 29, 2, pp. 557-559.
  • LATIESA, M. (2000): Grananda y el turismo. Análisis sociológico, planificación y desarrollo del proyecto europeo Pass-Enger. Granada: Universidad de Granada.
  • MARTÍNEZ ROGET, F. (2003): Turismo rural: características de la actividad e impacto económico en Galicia. (Tesis doctoral). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela.
  • MARTÍNEZ ROGET, F. (2009): "La medición del impacto económico del turismo", en G. Rodríguez Rodríguez y F. Martínez Roget [coord.]: Nuevos retos para el turismo, pp. 161-167. Oleiros: Netbiblo.
  • MONTANER MONTEJANO, J. (1991): Estructura del mercado turístico. Madrid: Síntesis.
  • MONTIEL, G.; MARTÍNEZ, E.; PIQUERAS, N. (2004): Viajar para saber: movilidad y comunicación en las universidades europeas. Valencia: Universitat de València.
  • MONTULL Y ACED, A. (2005): L'Observatori Universitari de Barcelona: anàlisi del col.lectiu universitari forà a la ciutad. Barcelona: Barcelona Centre Universitari.
  • NACIONES UNIDAS; ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE TURISMO (2008): International Recommendations for Tourism Statistics 2008. (Disponible en http://unstats.un.org/unsd/statcom/doc08/BG-TourismStats.pdf).
  • ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE TURISMO (1994): Recomendaciones sobre estadísticas del turismo. New York: Naciones Unidas.
  • ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE TURISMO (2008): Youth Travel Matters: Understanding the Global Phenomenon of Youth Travel. Madrid: OMT.
  • SCHUHMACHER, L.S. (2002): Análisis de los informes de los estudiantes Sócrates-Erasmus. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • STYNES, D.J. (1997): Economic Impacts of Tourism. Illinois Bureau of Tourism, Department of Commerce and Community Affairs. (Disponible en https://www.msu.edu/course/prr/840/econimpact/pdf/ecimpvol1.pdf).
  • VICKERS, P.; BEKHRADNIA, B. (2007): The Economic Costs and Benefits of International Students. Oxford: Higher Education Polity Institue (HEPI).